تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


قبل از ازدواج با پسرعمه‌ام رابطه داشته‌ام و حالا که ازدواج کرده‌ام، رابطه‌ام ادامه دارد و صیغه خواهر و برادری خوانده‌ایم. آیا این درست است؟


در اسلام، ما چیزی بنام صیغه خواهر و برادری نداریم و فتاوای مراجع تقلید ما هم همین است و تنها راه ارتباط دختر و پسر، فقط ازدواج است و صیغه خواهر و برادری با نامحرم، مشروع نیست. این یکی از دام‌های شیطان است. این اصلاً دامی است که برای متدین‌ها پهن می‌کنم. کسی که خیلی با دین نیست، این کار را می‌کنم و برایش مهم نیست و دنبال راه‌کار هم نمی‌گردد ولی شیطان، این دام را برای افراد متدین پهن می‌کنم. شیطان اول می‌گوید، به‌عنوان خواهر و برادری و بعد که استارت زده شد، کارش را به‌طورجدی شروع می‌کنم. می‌گوید الآن شما خواهر و برادر هستید. چرا دست همدیگر را نمی‌گیرید؟ چون خواهرت است و گاهی رابطه برقرار می‌شود. آقا حس شهوانی به‌طرف ندارد و حس خواهربرادری دارند، آرام‌آرام شروع می‌شود، خواهر و برادر محدودیت‌هایی ندارند، دیده‌بوسی می‌کنند، سفر می‌روند، این‌جوری شروع می‌شود و انسان در دام می‌افتد. وقتی دو تا نامحرم در اتاق هستند، در را باز بگذارید. چون نفر سوم شیطان است. تا با همدیگر عشق‌ورزی نکنند، حرام است. به‌قدر ضرورت با همدیگر صحبت کنند. اگر حرف جدی هم بیشتر از ضرورت باشد مکروه است. این به خاطر این پیامدهایش است. ما این‌قدر از این سوژه‌ها داشته‌ایم. در وجود ما غرایزی است که ما نمی‌توانید به خودمان مطمئن باشیم.

کسانی که ادعا می‌کنند ما محکم هستیم، شما از حضرت موسی محکم‌تر هستید که وقتی، پشت سر دختران حضرت شعیب راه می‌رفتند، گفتند: شما پشت سر من بیا، شما از یوسف قوی‌تر هستید که بگفته قرآن، اگر به خاطر یوسف نبود ممکن بود او هم به خطا برود و ما، او را حفظ کردیم. شما از حضرت مریم محکم‌تر هستید، وقت حضرت جبرییل به‌صورت یک جوان نزد حضرت مریم ظاهر شد به خدا پناه بردند. شما از حضرت علی قوی‌تر هستید که می‌گفتند من به دختران جوان سلام نمی‌کنم چون می‌ترسد آن ثوابی که به دنبالش هستم، از گناهش کمتر باشد. ما نمی‌توانید به خودمان مطمئن باشیم. شیخ مقدس اردبیلی، یکی از عالمان شیعه این‌قدر ایشان با تقوی بودند لقب مقدس را به ایشان دادند؛ یعنی قدیس. صیغه مبالغه و از ایشان پرسیدند که اگر شما با یک خانم در اتاق تنها باشید چه می‌کنیم؟ گفتند: به خدا پناه می‌برم. ما کجا، مقدس اردبیلی کجا و حضرت علی کجا و ...

انسان نمی‌تواند به خودش مطمئن باشد. چون موجود عجیبی است. به خاطر همان غرایز است. خانمی فرمودند، من شوهر دارم. با یک جوان ارتباط پیامکی دارم و یک سال است که من، آن آقا را نمازخوان کرده‌ام. خانم چه میگویید؟ حالا ادامه بدهید، ببینید چه می‌شود؟ بعد می‌بینید که گناهش خیلی بیشتر است. آقایی می‌گویند ازدواج کرده‌ام ولی با دختر دانشجویی، فقط برای کمک، ارتباط دارم. خوب شما می‌توانید از طریق مؤسسات کمک کنید. چرا به این دختر خانم؟ این‌ها کلاه شرعی و دام‌های شیطان است.

آیا صیغه‌ی خواهر و برادری وجود دارد؟

پاسخ: خیر، چنین صیغه‌ای وجود ندارد. بر اساس فتواهای مراجع عظام صیغه‌ی خواهربرادری مشروع نیست و تنها راه محرم شدن خانم و آقا، ازدواج است. صیغه‌ی خواهر و برادری راه‌کار شیطان برای افراد متدین است. در قرآن داریم که شیطان اعمال شما را زینت می‌کند.

در مورد صیغه‌ی محرمیت در مراسم خواستگاری توضیحاتی بفرمایید.

پاسخ: با توجه به اینکه آمار طلاق در سال اول زندگی به‌شدت بالاست (از هر شش ازدواج یک طلاق در سال اول زندگی و پیش از سالگرد ازدواج انجام می‌گیرد و بیش از 43 طلاق‌ها زیر چهار سال بوده است)، باید مهارت انتخاب همسر را در فضای جوانان جامعه ترویج بدهیم. تا با توجه به آن مهارت‌ها به سراغ همسریابی بروند.

وقتی وارد مرحله‌ی خواستگاری شدیم سه مرحله باید گذرانده شود: گفتگوی خواستگاری، تحقیق و مشاوره. بعد از گذشتن این سه مسیر، وقتی می‌خواستیم عقد بکنیم، پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه شناخت بیشتر بشود، در ابتدا چند ماهی صیغه‌ی موقت بکنید و این را حلقه‌ی انتهایی شناخت قرار بدهید. وقتی در این مرحله مشکلی پیش نیامد می‌توانید عقد دائم را بخوانید.

طنزنویس ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۳۹ ۵ ۶ ۶۶۵

نظرات (۵)

  • نسیم ...
    شنبه ۱۳ شهریور ۹۵ , ۱۹:۴۳
    چه چیز هایی آدم میشنوه!
    صیغه خواهر و برادری!
    • author avatar
      طنزنویس
      ۱۳ شهریور ۹۵، ۲۰:۰۲
      آره متاسفانه
      من شاخ دراوردم
      خداعاقبتشونوبخیرکنه
  • آقای دانش آموز
    شنبه ۱۳ شهریور ۹۵ , ۲۰:۰۸
    یک صیغه من درآوردی ... البته صیغه خواهر-برادری رو نمیدونم اما به لفظ خیلی این رو به کار میبرن یک عده...
    • author avatar
      طنزنویس
      ۱۳ شهریور ۹۵، ۲۰:۲۶
      آره صحیح میفرمایید
      نه عزیزاشتباه برداشت نکن این لفظ خواهربرادری که مردهابه زن ها(خواهر) وزن هابه مردها(برادر)میگویندبسیارکم وبرای یک کارخاص وحرف خاص است وعیبی نداردولی اگرازاین کاربیشترشودوصمیمیت بیشترشودعیب داردوجایزنیست.
  • ali ahmadi
    يكشنبه ۱۴ شهریور ۹۵ , ۰۲:۱۵
    آقا اونا که آگاه اند و مقید هستند به احکام میدونن که این حرفا چاخانه... .
    اما بعضی از کم سواد ها باور می کنند و بعضی شل میگیرن توجیه می کنن؛
    به خصوص از طریق این رمال های دعا نویس دروغگو و فالگیران و جنگیران.

    برای مثال اگر تازگیها رفته باشید مشهد باغ وحشش پر از فالگیر و کف بینه.
    این کف بین ها زن و مرد نمیشناسند (دستتو بده ببینم) این دیالوگ اوناس
    بعد من گفتم به این چیز ها اصلا اعتقاد ندارم برگشت به دامادمون گفتش!
    دامادمون هم رو کرد به همسرش یعنی خواهرم گفت تو بگیر من نا محرمم.
    زن کف بین بعد از اینکه نفری هزار تومن کاسب شد و کف دست خواهرم و
    مادرم رو دید و چاخان سر هم کرد تند تند یه نگاه انداخت به این ور اون ور.
    (فهمید کسی نیست براش فال بگیره) باز گیر داد به من و دامادمون گفتش
    صیغه خواهر برادری میخونیم شما دو نفر نفری 500 بدید خب.فرار کردم...
    باور کن از اونجا دور شدم گفتم این زن گیر داده به ما تا دست تو دست مون
    نذاره ول کن نیست.لامصب سر ناهار تا اومد بگه یه کم غذا بدید برای بچم،
    بازم گیر داد گفت من فال این آقا پسر رو یادمه نگرفتم.که نزدیک بود بگم
    یه چیزی بهش ولی فهمیدم سر به سرم میذاشت.واقعا بده خدا وکیلی اینکار
    • author avatar
      طنزنویس
      ۱۴ شهریور ۹۵، ۰۶:۴۸
      آره کاملانظرتونوتاییدمیکنم.
      آره اینوبه چشمم بسیاردیدم وخیلی تاسف خوردم.
      این راه هادیگه بدترین راه برای پول درآوردن است باآبروی خانواده هابازی میکنند.

      من براشون متاسفم خیلی این کارهامضخرفه وحال بهم زن من به اینا نگاهم نمیکنم واگرهم آن هارامشاهده کردم مکان راترک میکنم.
      این هاروفقط بایدمحلشون نزاشت وپیروحرفشون نشداین آدمهاکثیف ترین آدم های روی زمین هستند.
      نزدیک بودعروسی پسرعمومومرتیکه فالگیرخراب کنه که باچوب بادوستانم افتادیم به جونشوزدیمش تاازمحلمون رفت.
      این خرافات راهم همین قشربه وجودآورده اند.
      ازنظرپرازمحبتتون نسبت به مردم جامعه مان بسیارمتشکرم.
      انشاالله باعزم جمعی ریشه این فسادراازجامعه نابود میکنیم.

  • سروش فتحی
    يكشنبه ۱۴ شهریور ۹۵ , ۰۷:۵۸
    :0
    • author avatar
      طنزنویس
      ۱۴ شهریور ۹۵، ۰۸:۳۴
      منم مثل شماازدست اینجورآدما
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.