تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


برهان علت ومعلوم(وجوب یامکان):
مقدمه اول:تقریربرهان وجوب یامکان:درفلسفه موجودات دودسته اند:واجب الوجود(بایدباشد)-ممکن الوجود(ممکن است باشد)-ممتنع الوجود(امکان نداردوجودداشته باشد).
مقدمه دوم:همه موجودات نمی توانندممکن الوجودباشند،زیرااین  امرباعث ایجاد(
تَسَلْسُلْ ودَوْرْ)
می گردد.
نتیجه:سلسله علت هابایدبه یک واجب الوجودختم شود.
توضیح مقدمه اول:هرقضیه ای سه حالت دارد:
1-مَحال(غیرممکن):عددسه بزرگترازچهاراست=»اِمتناع(غیرممکن)ست(کلاًخلاف عقل است)__»مُمتَنِعُ الوجود.
2-ضرورت(واجب):عدد-2-نصف-4-است=»وُجُوب(باعقل سازگاراست)ـــــــ»واجب الوُجُود
3-نه ضرورت ونه محال(امکان):خورشیدبالای سرماست=»(نه ضرورت داردونه محال است،گاهی است یاگاهی نیست)ــــــ»(ممکن الوجود).
-ممتنع الوجود،اصلاٌقابلیت ایجادندارد(هرگزبه وجودنمی آید)ومادرفلسفه درباره چیزهایی که وجودداردحرف می زنیم،پس موجودات دودسته اندیا«واجب الوجود»یا«ممکن الوجود»

طنزنویس ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۰۴ ۱ ۳ ۴۵۹

نظرات (۱)

  • ali ahmadi
    يكشنبه ۱۴ شهریور ۹۵ , ۱۶:۱۷
    سلام.این نکته مهمی بود
    واجب الوجود ممکن الوجود وجود دارند
    ممتنع الوجود،اصلاٌقابلیت ایجادندارد...
    درباره چیزهایی که وجودداردحرف می زنیم
    حالا یه چیز دیگه که از قلم افتاد برای یادگیری بهتر من و سایرین ممکن الوجود و واجب الوجود را تعریف کنید و تفاوتشون رو هم بگید تا مطلبتون کامل بشه
    ببخشید من دائم میام ازتون میخوام و خودم نمیرم از جای دیگه یاد بگیرم
    بیشتر منظورم این هست که مثلا همین مطلب را در جزئیات کامل تر کنید.
    یه دنیا ممنون.
    • author avatar
      طنزنویس
      ۱۴ شهریور ۹۵، ۱۶:۲۷
      گفتم حالابراتون بازش میکنم
      ممکن الوجود:ممکن است هم باشه هم نباشه مثلامن میگم خورشیدبالای سرمنه ممکنه باشه ممکنه نباشه.
      واجب الوجود:به موجودی می گویند،که خودبه خودوجودداشته باشدوهیچ نیازی به موجوددیگرنداشته باشد.
      فقط خدااین ویژگی روداره.
      تلاشمومیکنم
      خواهش میکنم
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.