تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


فایده اخلاقی اثبات علم برای خدا،این است که هرگاه بخواهیم گناهی انجام دهیم مطمئن باشیم که خدامارامی بیند.

وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ فی‏ ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلاَّ فی‏ کِتابٍ مُبینٍ59

شماره صفحه : 134 *حزب : 27 *جزء : هفتم * سوره : انعام

کلیدهای غیب نزداوست،میداندآنچه راکه دردریاوخشکی است
هیچ برگی ازدرخت نمی افتدمگراینکه آنرامیداند،هیچ دانه ای دراعماق زمین نیست مگراینکه اومی داند،هیچ تروخشکی نیست مگردرعلم اوست.
صفت ذاتیه دو-قدرت ــــــــــ»تعریف قدرت:قادربه کسی میگویندکه توانایی برانجام کاری داردواگربخواهدانجام میدهد،اگرنخواهدانجام نمی دهد««==»»اگرمشیتش تعلق گیردانجام میشود،نگیردانجام نمیشود(لازم نیست قادرکاری انجام دهدتاپی به قدرتش ببریم،مثلاًممکن است کسی دعاکندوبه دلایلی دعایش مستجاب نشود،نمیتوان گفت که خداوندقدرت بربرآوردن حاجات اوندارد)
=»محدوده ی قدرت خدا:1-قدرت خدابی نهایت است،خداوندبرهرکاری تواناست« إنّ الله علی کلّ شیءٍ قدیرٌ».
ثابت کنیدخداوندبرهرکاری تواناست؟
1-اثبات بااستفاده ازبرهان خلف:فرض میکنیم خداوندبرهرکاری توانانباشد،یعنی کاری رااراده کرده ول آن کارانجام نشده است،دراین صورت دواحتمال وجوددارد:
1-احتمال اول:عاملی ازدرون ذات خدا(خودش)مانع اوشده باشد-->چنین چیزی نامعقول است ومعنانداردکسی مزاحم خودش باشد.
2-احتمال دوم:عاملی بیرون ازذات خدامانع آن شود-->این باواجب الوجودبودن خداسازگارنیست،زیرادراین صورت به دیگری وابسته است.
نتیجه:پس هیچ چیزنمیتواندمانع خدابشودواگرکاری رااراده کردحتماًانجام میشود.
طنزنویس ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۴۵ ۱ ۳ ۴۳۹

نظرات (۱)

  • ali ahmadi
    سه شنبه ۲۳ شهریور ۹۵ , ۰۲:۴۵
    ⭕️ ضرورت شناخت امام زمان چیست؟
    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    ☑️ برای پاسخ، لازم است ابتدا به ۱۱ دلیل برای اهمیت شناخت امام زمان بپردازیم

    1⃣ دلیل اول : علت خلقت انسان است

    🔅 امام حسین در جمع اصحاب فرمودند:
    ای مردم، خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند؛ هنگامیکه او را شناختند عبادتش کنند؛ وقتی او را عبادت کردند به برکت این عبادت، از عبادت غیر او بی نیاز شوند.


    🔺مردی پرسید: شناخت خدا چیست؟ حضرت فرمودند:
    این است که اهل هر زمانی، امامی را که باید از او فرمان ببرند، بشناسند.

    📚 بحارالانوار، ج۲۳ ص۸۳

    📌 نتیجه :
    شناخت خدا = شناخت امام زمان
    __________________________

    اینم کپی کردم وگرنه من مال این حرفا نیستم با این اوضاع و احوال من غرق شدم.بخون شاید به درد خودت خورد ولی از من میشنوی من از خودم میگم اگه بخوای بری امام زمان رو بشناسی باید ببینی با خودت چند چندی من با خودم هنوز حسابم صاف نیست خدا خودش میدونه کی با خودش صافه باید اول خودتو بشناسی.بعد قدم بزاری برای خداشناسی.خداکنه خودت با خودت صاف و بی حساب باشی تا بتونی بتونی راه خداشناشناسی رو حالا هر چی که هست ادامه بدی.بدرود
    • author avatar
      طنزنویس
      ۲۳ شهریور ۹۵، ۱۶:۰۷
      به به چه متن زیبایی بود
      شناخت خداباشناخت امام زمان صورت میکیرد
      کپی یاخودت نوشتی فرق نداره اون اصل مطلب فرق داره
      من هم زیادخودمونمیشناسم ولی کسیکه خودشوتاحدی میشناسه من ازشون این مطلبارومیپرسم
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.